Hoe zorg je dat een lezer jouw tekst in 30 seconden kan lezen? Hoe boei je een lezer van het eerste tot het laatste woord? Hoe zorg je dat iedere lezer jouw tekst moeiteloos begrijpt? Hoe bouw je een tekst op die aansluit bij de verwachtingen van de lezer? En hoe voorkom je de grootste schrijfblunders?
Omschrijving
EEN VERNIEUWENDE, EFFECTIEVE EN GEPREZEN AANPAK
Hoe zorg je dat een lezer jouw tekst in 30 seconden kan lezen? Hoe boei je een lezer van het eerste tot het laatste woord? Hoe zorg je dat iedere lezer jouw tekst moeiteloos begrijpt? Hoe bouw je een tekst op die aansluit bij de verwachtingen van de lezer? En hoe voorkom je de grootste schrijfblunders?
De meeste professionals schrijven teksten voor hun werk. Helaas worden lezers vaak niet blij van al die teksten. Ze zijn meestal lang, ingewikkeld en saai. En dus haken lezers af. Doodzonde, want als schrijver heb je wel veel tijd in jouw tekst gestoken. Bovendien gaat er waardevolle informatie verloren.
Dat kan anders …
In dit boek geeft Martijn Jacobs de 20 belangrijkste adviezen waarmee iedere professional een aantrekkelijke en heldere tekst kan schrijven die wél met plezier wordt gelezen. En dat geeft ook plezier in het schrijven!
Martijn Jacobs is partner/directeur van de grootste opleider in schrijven: Loo van Eck. Hij traint al 25 jaar bedrijven en overheden in het schrijven van teksten. Met zijn bedrijf ontwikkelde hij onder meer een innovatieve schrijfstijl voor de financiële sector, een compleet andere schrijfwijze voor juridische teksten, een uiterst effectief tekstmodel voor de overheid en de alom geprezen 30-seconden-leeslijn.
Informatie
Titel | Teksten die wél worden gelezen |
Ondertitel | 20 schrijfadviezen voor een betere zakelijke tekst |
Auteur | Martijn Jacobs |
Druk | 1e |
Prijs | € 17,50 |
Formaat | 13,5 × 21 cm |
Uitvoering | paperback met flappen |
Omvang | 176 pagina's |
Omslagontwerp | Nico Richter |
Verschijnt/verschenen | oktober 2021 |
NUR | 624 |
ISBN | 978 90 8803 122 9 |
Genre | Taal |