m +31 (0) 6 18 467 846

e info@uitgeverijlias.nl

De Van Nellefabriek. Uit: Werelderfgoed van Nederland

m +31 (0) 6 18 467 846

e info@uitgeverijlias.nl

Nobelprijswinnaar Pieter Zeeman in glas-in-lood. Uit: Nobel op de kaart

m +31 (0) 6 18 467 846

e info@uitgeverijlias.nl

De Groene kathedraal, Marinus Boezem. Uit: Holland Highlights

m +31 (0) 6 18 467 846

e info@uitgeverijlias.nl

De Ark van Noach. Uit: De gekste plek van Nederland

m +31 (0) 6 18 467 846

e info@uitgeverijlias.nl

Impressie van de drijvende Citadel. Uit: Nederland Waterland. Holland Land of Water

Menu

Met op de achtergrond de Polka Dot Love poppen van Yayoi Kusama zegt Tijs Visser, directeur van de Internationale ZERO-Foundation, enkele lovende woorden over het boek HOGER DIE DREMPEL!, dat hij zojuist in ontvangst heeft genomen.

hoger-site

Internationale galerij Orez was een avant-garde galerie die de internationale ZERO-beweging en aanverwante kunst vertegenwoordigde (Orez is het omgekeerde van ZERO). De galerie exposeerde internationale beroemdheden als Yayoi Kusama, Panamarenko, Sigmar Polke, Hans Richter, Jan Schoonhoven en de Japanse Gutai groep toen deze nog niet of nauwelijks bekend waren.

Caroline de Westenholz documenteert de geschiedenis van Orez op basis van het archief van Albert Vogel, mede-eigenaar van de galerie. Dit boek vormt een onmisbare bijdrage aan de recente herwaardering van de ZERO-kunst in de internationale kunstgeschiedenis.

Het boek werd op 4 november j.l  gepresenteerd in het Louis Couperus Museum in Den Haag. Niet geheel willekeurig, want van 1960 tot 1971 was dit de ruimte waar Galerie Orez gevestigd was.